Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredagsfestligt med Fyrinnae

Publicerad 2007-10-19 18:47:07 i Sminkans EotD,

Någon som missat att jag fått hem prover från www.fyrinnae.com? Som jag längtat! Och de verkar grymma!
Så Goddess och alla andra!
Ikväll ser jag ut så här:

Basen är en highlighter från Face i beigevit, Dignity. den har jag lagt på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Därefter lade jag den Teal-färgade Vision i yttre och inre ögonvrån och längs fransarna. Därefter lade jag den lite teal-silverskimrande Vodka mitt på ögonlocket och uppblandat med Vision längs globlinjen. Under ögonbrynet lade jag lite av den vitskimrande Shinkirou. Efter att ögonskuggorna var på plats drog jag ett streck under fransarna med Urban Decays penna i svart och med kakeyeliner från MUS längs övre fransraden och ut i en spets. Mascara i ett drag på fransarna och så ögonbrynsskugga i brunt. Inget avancerat men fina färger. Ska ändå bara hänga med kompisen och dricka ett glas vin. Förmodligen blir det en tidig kväll för mig.

Kommentarer

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-19 19:25:58

Shit va snyggt!!!
Detta skulle jag gärna haft i morgon, men jag har ingen så grön färg. Gillade det med eyelinern..jättesnyggt jue...

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-10-19 20:25:07

Jättesnyggt! Är själv inne på grönt nu. Det ska bli en beställning från Fyrinnae snart. Har fått pippi på ögonskuggor :)

Postat av: Alex
Publicerad 2007-10-19 22:32:05

Tvär snyggt! Men jag tycker att du målade lite för tjockt under (nedre frannskanten). Om det vore liite tunnare så skulle det vara perfect.

Skit snygg färg och allt. Go girl! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-20 00:16:58

Goddess! Det är bara att beställa! ;-)

Emelie! Jag har haft pippi på ögonskuggor i, håll i dig nu, 22 år...

Alex! Kul att du gillade färgen! Jag är galen i grönt! Och alla andra färger också. Du får gärna ha tunnare linjer om du vill. Jag gillar tjocka, dramatiska linjer. Det är min stil. Det bästa med make up är att det egentligen inte finns några rätt och fel. Älskar uttrycksfrihet!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-20 09:32:10

ÅÅÅH! Hur snyggt var inte det här då! Den gröna färgen är fantastisk på dig. Älskar de tjocka strecken, det är underbart! Den här skuggan kommer jag att drömma om inatt...

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-10-20 10:24:07

Nej, SÅDÄR vill jag se ut nästa fredag på festen. Sminkan du får sluta nu, hahaha, du gör mig förvirrad! Så himla fint!

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-10-20 14:44:03

Glamouren är inte död. Det var kanonsnyggt med den där djupa och dramatiska gröna skuggan!

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2007-10-22 12:21:53

Den gröna är ju supersnygg!

Postat av: Jennie Lagerqvist
Publicerad 2007-10-24 11:19:48

Hej. Har varit på Din underbara bloggsida ett ANTAL gånger o jag är lycklig att det finns en som som Du. Jag älskar också smink och har genom Din sida beställt från både EM och Fyrinnae... Underbara färger på skuggorna. Hoppas bara att dom är bra! Jag har lånat en del av Dina bilder på hur Du har sminkat Dig (hoppas det inte gör nåt)som jag har lagt in i mitt galleri på sidan http://www.familjeliv.se/krypin/kvisten07/galleri.php Gå gärna in och kolla!!! Ha det bra / Jennie

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-24 12:57:39

Hej Jennie! Kul att du gillar bloggen! Hoppas nu att du blir nöjd med dina inköp också!

Förökte gå in och kika på ditt galleri, men du har besöksrestriktioner så det gick inte. Tyvärr.
Så länge man vet vem som äger bilden ,det vill säga jag, så är det okej att låna dem för icke-kommersiellt bruk som det brukar heta. Snällt att du frågade om lov! Det uppskattar jag!

Berätta sen om du trivdes med det du beställt. Alltid spännande att höra! Och om du kommer på hur jag ska komma in i galleriet utan "inbjudan" så säg till!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela