Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Everyday Minerals ögonskuggor

Publicerad 2007-10-27 11:02:18 i Swatchbibliotek övrigt,

Detta är min lilla samling av EM ögonskuggor. Jag försökte åstadkomma lite färgexempel för dem som funderar på att handla hos EM eftersom färgproverna på deras sida inte är de allra bästa. Jag vet dock inte om jag lyckades så himla bra själv heller. Lägger in inlägget nu i alla fall så får vi se om det blir kvar eller inte. Alla bilderna är tagna utan blixt i dagsljus. Bilden med burkarna är bara till för att ni ska se i vilken ordning de kommer på armen.

1.

Övre raden från vänster: Cypress, Wild Flower, Shopping Spree, Countryside, Pressed Olive, Morocco
Nedre raden från vänster: Cool Breeze, Pink Pajama, Splendid, Sunset Voyage, Ginger Peach, Hot Chocolate

På min underarm i samma ordning som ovan:


2.

Övre raden från vänster: Oasis, Comfy, Good China, Swimming pool, Scented candles
Nedre raden från vänster: Exhale, In the garden, Thank you, net surfing, Mystic night

På min underarm i samma ordning som ovan:


3. 

Övre raden från vänster: Emerald, On the phone, Snowflakes, Diary, Chamomille
Nedre raden från vänster: Smokey, Black, Well Being, Silver spoon, Floaing feathers

På min underarm i samma ordning:


4. 

Övre raden från vänster: Ping Pong, Cherry fizz, Pots&pans, Picnic
Nedre raden från vänster: Starry eyed, Well being, Spin Cycle, Rare silk

Och på min underarm i samma ordning:


Den uppmärksamme läsaren har nu upptäckt en dublett, Well Being, som förekommer både i serie 3 och 4. Det är inte för att jag tog samma skugga två gånger ur väskan utan för att jag av någon outgrundlig anledning köpt två utan att veta om det. Förrän nu då. Jag har även två In the Garden, men det är med flit och därför är den inte med två gånger.

Vi kan alla se det totalt meningslösa med skuggan Picnic. Otroligt mesig gul färg. Gillar vi inte! Rare silk och Good China är perfekta neutrala skuggor att ha som bas eller highlighter. Dem gillar vi! 

Om EM's ögonskuggor kan jag säga att de är hållbara och lättarbetade. De mörka skuggorna är väldigt pigmenterade. Jag gillar både de matta, de med lyster och de skimrande eller glittriga. De glittriga håller sig på plats och man har sällan glitterkinder efter en dag med dem på jobbet. Har nog aldrig hänt, faktiskt. Alla funkar ypperligt att blanda med vatten och använda som eyeliner. Jag skulle inte ha 41 skuggor från EM om jag inte tyckte de var värda priset. De är väldigt dryga dessutom. Sen finns det många andra väldigt bra ögonskuggor från andra mineralmärken. Jag tänker på Fyrinnae till exempel, som jag skrivit om tidigare. Både Fyrinnae och Everyday Minerals skuggor håller bättre än t.ex Lily Lolo  som jag också testat. Lily Lolo har mer transparenta färger än EM och Fyrinnae och det innebär en lägre pigmentmängd. Det är därför Lily Lolo ser så skira ut och försvinner så snabbt. Fast här ska jag tillägga att jag inte testat så många av Lily Lolos skuggor så jag har svårt att ge ett exakt omdöme. Jag kan inte heller ge ett exakt omdöme om i.d. skuggorna. Har testat några, Java och Bark t.ex, utan att veta att det var i.d. till och med! De var fantastiska, matta och välpigementerade färger som höll till och med i regnet. Även där är dock mitt testmaterial för begränsat för ett riktigt omdöme om märket som så. EM's skuggor kan jag bedöma.  Det är inte många av deras ögonskuggor som jag inte har!

Kommentarer

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2007-10-27 12:00:23

Många du har från EMs :)

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-27 12:15:23

Underbar recension, perfekt..sånt gillar vi!!;)

Postat av: Anna
Publicerad 2007-10-27 12:46:31

Vart får du tag i MAC smink? :)

Postat av: Milla
Publicerad 2007-10-27 14:31:25

Har du också fått betala olika frakt hos em? Jag beställde samma mängd som sist men frakten blev högre andra gången. Skumt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-27 14:50:36

Lovelymakeup! De är bra och billiga, därför har jag många!

Goddess! Tack!

Anna! På Åhléns City.

Milla! Ja, sista gången var det dyrare. Men det är ju ganska billigt ändå. Och nu kommer jag inte beställa på ett tag, tror jag. Har hur mycket foundation som helst känns det som. Och de tar ju aldrig slut...

Postat av: Kvisten
Publicerad 2007-10-28 00:27:09

Jag har beställt 2 ggr från EM och beställer man för mer än en viss summa kostar inte frakten nåt... Glömde att lägga in en kod som gjorde att man fick rabatt och sen extraerbjudandet om gratis-kitet plus borstar o miniburkar:-( men det misstaget gör man nog inte om... Det tog knappt 6 dagar sen fick jag mitt paket!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2007-10-28 20:09:01

Jättebra recension! Har funderat ett tag nu på att beställa 10 småburkar. Men tyckte det var så svårt att välja färger. Men nu gjorde du det mycket lättare för mig! Tack! Jättebra blogg i övrigt!

Postat av: amela
Publicerad 2007-10-30 21:02:42

antar att du kanske har någon av deras borstar också, isåfall hur funkar dessa?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-31 09:02:00

Linda! Tack för de orden! Kul att ha varit till hjälp!

Amela! Jag har två av deras kabukis, den vita, stora och den med bruna tippar. Båda är mycket bra. ajg har även halvmåneborsten, den är bra. Jag har en gång fått som någon sorts bonus, en ögonskuggepensel med två huvuden. Den var i naturhår och helt ljuvlig. Älskar den. Gratispenseln som följer med köp av ögonskuggorna är dock mindre bra.
Jag tror att jag har en concealerpensel från Em, men jag använder inte voncealer så den är oprövad.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela