Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå kajal

Publicerad 2007-10-28 09:16:08 i Sminkans EotD,


Så här ser jag ut idag. En snabb och enkel look som åstadkoms med tre mineralskuggor från Everyday Minerals,
Countryside i gråbeige, Ginger Peach i orangegult skimmer och så underbara Comfy i koppartonat brunt.
Jag började med att lägga Countryside i globlinjen. Jag jobbade in den ganska bra så jag får ett markerat streck. Drefter tog jag Comfy över hela det rörliga locket upp över globlinjen och ut mot tinningen. I globlinjen blandas de båda skuggorna men inte så att Countryside helt försvinner in i den andra skuggan. från näsroten och upp mot ögonbrynet lade jag sedan Ginger Peach. Alla tre skuggorna suddades ihop ytterligare för en jämn övergång mellan färgerna. Därefter målade jag den blå linjen under ögat med en mjuk kajalpenna. Som du ser har jag inte kajalen som eyeliner längs övre fransraden utan markerar bara undersidan av ögat. Strecket har jag dragit ut i en vinkel både mot tinningen och mot näsroten.

Kommentarer

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-28 11:11:40

Snygg kajal..för mina tankar till egypten...
Skulle skriva här förut, men hade så många fönster uppe att kommentaren hamnade i min egna blogg...trött idag trots extra timme..

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-28 13:59:36

Snyggt:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-28 15:47:30

Vilken schyst blå! Vilken kajal är det?

Postat av: Fina
Publicerad 2007-10-28 17:57:32

Coolt! Men jag hade velat haft kajal över fransraden också, men det är ju smaksak :) Ha det gott!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-29 08:31:05

Rocketqueen! Det är Tigis kajal i blått. Isadora har en liknande om man vill leka med den här färgen.

Goddess! Kul! Kände mig lite egyptisk!

Kristina! Tack!

Fina! JA, jag brukar ha kajal runt hela ögat men man måste ju variera sig. Jag vill ju inte se likadan ut varje dag...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-10-30 07:52:59

Tycker det är väldigt fint med den där blå kajalen (även om jag tycker smikningen längre ner var finare) Har blivit insprierad att prova själv. Får vänta dock. Jag har skickat ner alla min blå pennor till systern som skulle på bröllop *suck* ALDRIG har jag velat sminka mig blå så ofta som den senaste veckan.

Postat av: Frida
Publicerad 2007-10-30 11:27:23

Darling!
Vad är det för bra kajal?
Jag köpte Urban Decay i färgen Lust nu, men är grundligt besviken. Den är inte tillräckligt lila. Den blå här är ju skitsnygg!

Postat av: Frida
Publicerad 2007-10-30 11:28:11

Nu såg jag svaret... haha

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-02 10:49:20

Jag har ju ögonskugga som liknar nyansen på eyelinern, som jag använder som eyeliner med blöt pensel, men nu vill jag ha som din eyeliner! var har du köpt den? skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-03 08:58:35

Rouaa, och Frida, kajalen är från Tigi bedhead. Jag vet inte var man kan köpa den i butik i Sverige, gissar på välsorterade frisörer. Jag har fått min i en gigantisk presentlåda. Det går att beställa Tigis smink från Lookfantastic. Tror jag. Annars var det HqHair.

Isadora har exakt samma färg om man vill testa. Och MUS har en liknande med glitter i. Det är ungefär samma kvalitet på dem alla så det är helt utbytbart.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela