Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite fredagsdrama

Publicerad 2007-11-23 17:57:20 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Nu har jag kommit hem från jobbet och ätit middag. Kvällen är här och med den helgen! Känns bra! Ikväll blir det den här looken. En grön och brun variant med skuggor från Fyrinnae.

Rödbruna Steampunk och grågröna Njordr är skuggorna jag använt.
Jag började med en grund av Stila Shadow Pot i färgen Taupe. Det är den som fungerar som highlighter också. Sedan tog jag en bred pensel och lade med den Njordr över hela ögonlocket och ut mot tinningen, jag lät färgen blekna lite ut mot hårfästet men ändå vara en distinkt linje. Under ögat lade jag Steampunk med en liten, smal pensel. Jag lät den följa den gröna linjen ut mot tinningen och lade sedan även en linje ovanför den gröna in från tinningen mot ögat.

Måste säga att det ser bättre ut IRL. Då skimrar skuggorna mer. Här ser det lite smutsigt ut eftersom kameran inte fångar glansen och skiftningarna i skuggorna. Hur som helst är jag nöjd och gillar det hela. Det är en ytterst enkel makeup som ändå ger ett dramatiskt och "sminkat" intryck, något jag gillar! Lösögonfransar hade varit grädden på moset, men jag hittade inte mitt lim. Jag har städat i sminkväskorna och badrumsskåpen så nu vet jag inte var jag har någonting längre.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-11-23 19:48:56

snyggt. Kolla gärna in min blogg :)

Postat av: Aila
Publicerad 2007-11-23 20:05:18

Läckert som *cat woman*

Postat av: Lotta
Publicerad 2007-11-23 22:48:53

Det där var riktigt snyggt och matchade dina färger!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-24 08:25:24

love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-24 09:37:05

Sanna > Tack! Ska kolla in din blogg!

Aila > Vilken underbar kommentar! Tusen tack!

Lotta > Tack så mycket! Jag gilla den gröngår väldigt mycket. Den får ögonen att få samma färg.

Rouaa > Tack! Jag gillar det också.

Postat av: sara
Publicerad 2007-11-24 21:30:33

skit snyggtxD

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-24 21:58:52

Tack Sara! Kul att du gillade den!

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-11-25 16:41:23

va duktig du är!

Postat av: Carolina
Publicerad 2007-11-25 19:48:21

Gud så snyggt:) Verkligen färger som jag gillar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-25 20:08:23

Anonym och Carolina! Tack båda två!

Postat av: Sofia
Publicerad 2007-11-25 22:42:48

Fint, vill också kunna sminka så :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela