Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad i november

Publicerad 2007-11-29 21:07:09 i Kavalkad,

Dags för månadens kavalkad av makeuper. Rätt många med Uppity, min fluidline i guld från MAC. Annars vet jag inte om man ser någon direkt linje i dem. Lila är den färg som dominerat november, tror jag. Någon speciell favorit från denna månaden? Jag gillar nog nummer två på andra raden bäst. I alla fall just idag.







Kommentarer

Postat av: Yrla
Publicerad 2007-11-29 21:20:33

åh, jag gilllar alla! Men speciellt den första på första raden och den tredje på tredje raden ;P

Postat av: Ika
Publicerad 2007-11-29 21:51:46

Ja, hur ska man kunna välja bara en enda då alla är så fina? Jag tycker bäst om alla på första raden, tredje på tredje raden, tredje på femte raden, första och sista på sjunde raden! Det blev rätt många det :)

Postat av: Aila
Publicerad 2007-11-29 21:51:56

Ögongodis;-)!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-11-29 22:27:32

jag skulle också precis skriva det: stört omöjligt att välja! alla är ju fantastiska! och guld matchar allt! själv har jag kört mycket guld till den här månaden också, dvs de dagar jag har varit kry nog att sminka mig och gå ut. visste väl att du skulle visa hur man använder en uppity!

Postat av: Linda
Publicerad 2007-11-29 22:31:54

Jag gillar den på rad 4, bild 2. Den ser så varm ut. Mysigt i detta höst/vinterväder.

Fick lite inspiration av dina lila skuggor! Du gjorde en makeup med skuggorna Pink Pyjamas och Mystic Night. Dom har jag hemma, så det blir nästa partymakeup!

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-11-30 00:02:46

bild nr 2 på fjärde raden;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-30 06:09:12

Kul med all respons! TACK så mycket allihop!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-11-30 07:36:37

Nr 3 på första raden. Den var väldigt fin och dessutom minns jag inte att jag sett den innan. Annars nr 4 på rad 4 eller 3an på rad 5 eller 3an på rad 2 eller... :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-11-30 08:29:08

Rad 4 sista bilden. Grönt och lila, me like! Men de är fina allihopa.

Postat av: Lisa
Publicerad 2007-11-30 09:50:53

Snygga skuggor :)

Postat av: Viktoria
Publicerad 2007-11-30 10:45:40

Nr 3 på rad 5 är ju såååå snygg, men det är de andra också :) Hehe bra med insperation så att man har nått att gå efter när man försöker att sminka sig själv hehe :) Tack för allt :)

Postat av: MADELENE LÖFBLAD
Publicerad 2007-11-30 11:00:44

idag känner jag att du har världens bästa blogg alltså! Jag ska ut i kväll och måste ha inspiration... detta är ju helt perfa!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2007-11-30 11:28:51

Lovley! Jag gillar faktiskt den tredje från vänster på näst sista raden bäst. Jag får starka vibbar av 'En Midsommarnattsdröm' och tycker du ser så eterisk ut på den bilden.

Postat av: emelieu
Publicerad 2007-11-30 12:08:16

riktigt snygga sminkningar, skulle aldrig kunna välja vilken som är bäst!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-11-30 12:13:08

Många snygga sminkningar....

Postat av: Emma
Publicerad 2007-11-30 12:44:02

många fina skuggor. Men jag gillade nr två på fjärde raden bäst :) Ha en bra dag!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2007-11-30 13:01:57

Nummer två på rad 4 är min favorit, men den under är också jäkligt snygg.

Postat av: Maria
Publicerad 2007-11-30 13:37:19

vad snygga skuggor!

Postat av: ShirtDesign
Publicerad 2007-11-30 15:30:16

Hoppas inte du tar illa upp om jag tipsar om mitt och mina vänners nystartade Ung Företagsamhets-företag. Vi är tre tjejer från lilla Borås som älskar färg, form och design och vill slå oss fram med våra egendesignade t-shirtar. Om du vill, kan du gå in och kolla på www.shirtdesign.blogg.se" och se om du hittar nått du gillar? Billiga, bra t-shirtar för endast 150 kr.
Ha en bra kväll! // Marina och Louice, Shirtdesign

Postat av: http://recenseramera.blogg.se
Publicerad 2007-11-30 15:33:09

Fjärde raden, andra från vänster.
Rätt snygg. :)

Postat av: Johanna
Publicerad 2007-11-30 17:12:37

Självklart är ju alla sjukt snygga men den andra på rad två är inte så pjåkig! :D

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-11-30 18:15:48

Från bodyneeds.com blev det: Chocolate Brown, dark Soul, Gold Mode, Lily White, Provence, old gold och Accent reed. Fick mail idag om att de skickat dem nu....spännande!!

Postat av: Kristie
Publicerad 2007-11-30 22:20:22

Vad har du för jobb - dit du kan gå med sådan kraftig make-up? :S Aldrig tänkt på att man ofta uppfattas som osäker i sig själv & sitt utseende om man använder mycket smink?

Postat av: mejkap
Publicerad 2007-11-30 22:32:55

vad duktig du e som sminkar dig varje dag...jag e lite latis på morgonen;)
ska ha gråa kläder im på en 30års fest...men hittade inte mkt i grått hos dig...hmm behöver ideer....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-01 00:04:03

Tack för alla trevliga kommentarer! Så roligt att få er respons! Och så roligt att ni har så olika åsikter och idéer!

Carolina! Bra val! Chocolate Brown är riktigt trevlig! Brukar gå fort att få hem skuggorna från Cheryl!

Kristie! Jag är 34 år gammal och har definitivt inga problem med att någon uppfattar mig som osäkerhet kring mitt utseende. Jag har bra självkänsla. Tror att det är därför jag vågar uttrycka min personlighet genom makeup och kläder. Min chef har aldrig framfört något negativt om det heller, snarare tvärtom, så du behöver inte oroa dig!

Mejkap! Grått går ju att kombinera i det oändliga! Några grå sminkningar har du nog i oktober och november men även i våras, april eller maj. Minns inte exakt. Sen kan man ju använda grått med accentfärger. vaför inte grått/cerise med cerise på läpparna?

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-12-01 13:42:01

uuuuu, vad irriterad jag blev av Kristies jante-kommentar! så trist! som en skrumpen rumpa! uuuu! (du får radera mig om du vill..)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-01 15:09:50

Glamqueen! Jag raderar dig inte. Om Kristie får säga sitt får du säga ditt! ;-)

Sen måste jag lägga till att jag var rätt trött när jag skrev mitt svar till Kristie igår, ser jag. Jag menar naturligtvis att man inte uppfattar mig som osäker kring mitt utseende! :-)

Vi är alla olika och har olika syn på vad som är passande, snyggt eller okej. Se bara på allt rabalder kring Marcus med det rödfärgade håret och hans chef... Jag tycker det är synd att vi inte kan ge varandra mer utrymme för att uttrycka våra olika personligheter eller ge uttryck för vår kreativitet. Ett av skälen att jag startade bloggen var just för att visa att man kan vara över 30 och bo i Sverige och ändå ha smink. Alla måste inte vara naturella och ha läppar i diverse nude-färger eler ögonskugga i beige. Därmed inte sagt att det är fel att ha det. Vi ska kunna se ut precis som vi vill och känner oss bekväma med. Sen skulle jag självklart respektera ett företags klädkod om det fanns en sådan uttryckt någonstans.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-12-02 16:48:57

vad vältalig du är, Sminkan! jag menar förstås också allt detdär, men jag reagerar mer reptiligt ("aaaghrrh"). själv ,måste jag medge, brukar jag tänka så där om alla dessa gråa/ beiga tjejer med beiga skuggor och pyttepyttelite mascara. "vad synd att hon ska vara så osäker att hon går omkring och låtsas att hon inte syns". sen ger jag mig själv en liten örfil och tänker att vi tjejer måste sluta döma varandra, jag med! det är som du säger, alla måste få se ut som de vill. fast det vore ju roligare med ett Sverige där folk vågade sticka ut mer...

Postat av: Enii
Publicerad 2007-12-02 17:27:32

Snyggt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-02 19:02:52

Glamqueen! Jag förstår hur du menar! Jag tänker också så och ger mig själv samma mentala örfil. ;-)

Enii! Tack!

Postat av: Disa
Publicerad 2007-12-02 19:07:16

bild ett på rad två gillar jag skarpt , men färgerna och sådär =)

Postat av: Lilly
Publicerad 2007-12-11 16:30:41

Love your blog. =) kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 18:01:09

Disa! Kul!

Lilly! Tack! Vad roligt! Välkommen hit!

Postat av: Nathalie
Publicerad 2008-01-23 00:03:58

Hej! VÄldigt fina sminkningar du har gjort:)
Har en fråga angående prover från MAD Minerals...
Jag var in på deras hemsida men hittade ingenstans vart man kunde klicka och ha sig för att få det.
Hjälpa mig? =)
MVH.
/Nathalie

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-23 06:22:30

Nathalie! När du öppnar en skugga, alltså klickar på den, får du tre alternativ, provpåse, provburk eller full size. Kan till och med vara flera storlekar på full size. Du kan även köpa kit med 10, 15 eller 20 skuggor och väljer även då påse eller burk. Provburkarna räcker till säkert 20-30 sminkningar, om inte mer.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela