Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fyrinnae möter Barry M

Publicerad 2007-11-27 07:35:14 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Jaha, vad blir det idag? Jo, två gyllene skuggor från fyrinnae och en lite blågrön ljuvlighet från Barry M.

Newcastle      Little Red's Pet Wolf   Nr 16 från Barry M
Andrea påminde mig för inte så länge sen om min favorit eyedust från Barry M. den är blågrön och har nummer 16. Den ville jag kombinera med diskreta gyllene toner idag så jag hittade två härliga skuggor från Fyrinnae. Newcastle är en bronsig guldfärg som påminner lite om Lounge från Make Up Store. Snygg och användbar! Lite mer beige är Little Red's Pet Wolf från samma märke. En utmärkt skugga för en diskret gyllenskimrande neutral ögonmakeup. Rekomenderas varmt! Fin galns i den skuggan!  

Jag började med att lägga en bas av Stila Shadow Pot i färgen taupe. Den är utmärkt att fästa lösa skuggor i. Sedan lade jag Newcatle i globlinjen, ganska högt upp på brynbenet. På ögonlocket och under ögonbrynet penslade jag in lite av den ljusare skuggan. Jag använde en stor, mjuk borste av ponnyår för att få mjuka övergångar och en skir täckning. Lite av Newcastle lades sedan under ögat också. 
Slutligen tog jag lite, lite eyedust från Barry M på fingertoppen och gnuggade försiktigt, försiktigt ihop med Little Red's Pet Wolf på det rörliga locket. Sedan en linje läng övre fransraden med Stila Smudge Pot i grått. Mascara. 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-11-27 07:55:41

Å så fint, me likie:)Ha en bra dag! Kram

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-27 09:08:10

Du har många Smudge Pot:s från Stila, är de bra? Kan jag även använda dem som eyeliner, eller hur är de i konsistensen?

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-11-27 09:21:57

Snyggo! Läckra färger - helt i min smak :)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-27 12:03:33

Skitsnyggt.

och du... du är bara för underbar. Fick ditt brev idag. Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-11-27 12:38:30

Fin make idag. Jag har letat Stilas Smudge Pot. Har du tips på fler ställe man kan få tag på dem? Har hittat HQhair och Strawberrynet, men Strawberry hade bara en färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-27 18:09:37

Kristina! Tack! Kul att du gillade den!

Mia! Jag har bara en Smudge Pot, i grått. Sen tror jag du tänker på min Shadow Pot. Har inte så många av den heller men använder den i Taupe hela tiden! Shadow Pot går inte att ha som eyeliner, nej. De är som en tjock mousse ungefär. Glatta och mjuka och blir pudriga. Helt enastående! Smudge Pot är en eyeliner i krämform. Mycket bättre än t.ex de från MAC,även om de också är trevliga. Smudge Pot är dock fantastiska på alla sätt! Rocketqueen har skrivit en jättebra recension om dem. Kolla in den!

Annica! Tack! Jag gissade att färgerna borde vara "dina"!

Rouaa! Tack! Och bra att det kom fram ordentligt!

Sminkjante!nej, inga fler inköpsställen som poppar upp i mitt huvud. Har köpt min från Strawberrynet. Tror jag beställde en till från HQHair men minns inte riktigt nu. Det visar sig!

Postat av: svea
Publicerad 2007-11-28 11:51:55

din blogg är förjävlig rolig & intressant att läsa måste jag säga! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela