Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens nagel

Publicerad 2007-11-17 14:44:54 i Naglar i rött,


OPI Wine me and Dine me. Ett rött lack med lite kopparlyster pryder nu mina fingrar. Jag tycker verkligen det är snyggt, men samtidig inte helt min stil. Jag trivs bättre i lila, grönt och blått än i ett så här konventionellt lack. Men färgen är som sagt fin. Jag har inte haft många röda lack i mitt liv så det är kul att testa. 

Lacket har bra täckningsförmåga. Jag nöjde mig med et lager av färgen. Jag har ett överlack på från China Glaze.

Bilderna tagna utan blixt i det lilla dagsljus som finns klockan halv tre en novemberdag... 

Kommentarer

Postat av: Bjooti
Publicerad 2007-11-17 18:09:40

Oj! Den ser helt underbar ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-17 18:17:42

Bjooti! Visst är den fin! Jag kommer behålla den just för att ha på t.ex mer eleganta fester eller om man ska på jobbintervju! eller så kanske jag vänjer mig vid rött och har den annars också! ;-)

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2007-11-18 12:17:09

Vilken fin röd.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-11-18 16:08:54

Å! sen jag fick hem den har jag haft svårt att sätta på något annat, jag gillar verkligen kopparlystern! Jag kombinerar den med koppar på ögonlocken också..

Postat av: peter
Publicerad 2007-11-19 19:37:39

vad snyggt! den skulle man ha på tårna!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-19 23:50:00

Peter! Visst kan man ha den på tårna, men då missar man de fina färgskiftningarna i den. I vissa ljus blir den härligt kopparfärgad, nästan run, i andra får den en varm och fyllig vinröd ton. Synd att dölja det i strumpor och skor! ;-)

Postat av: peter
Publicerad 2007-11-20 19:23:25

vilken färg rekommenderar du att måla på tånaglarna?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela