Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Copper Foil kattöga

Publicerad 2007-12-01 00:14:13 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

En kvällsmake-up för fredagen! Har annars varit osminkad idag, på jobbet, men en fredagskväll förtjänar att bli lite glammig! Eller hur?

Copper foil    Thank You       7300

Jag började med en grund av Stila Shadow Pot i färgen Taupe. Därefter lade jag 7300 från MAD Minerals, en ljus, guldig skugga, på hela ögonlocket upp till brynet. Thank you från Everyday Minerals sudddes in på de yttre två tredjedelarna av ögonlocket och lite uppåt. Därefter lade jag Copper Foil ovanpå Thank You för att intensifiera färg och dessutom få mer än sidenskimret i Thank You, Copper Foil är nämligen en ganska glittrig skugga!
Slutligen en linje runt hela ögat med svart kak-eyeliner. Mascara.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-12-01 11:29:08

Så himla snyggt! Kontrasterna kopparskugga, blå ögon och svart liner är smashing, milt uttryckt!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-01 12:24:13

Såååå Rock ´n´roll och sååå snyggt!! Lovely!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-01 12:49:14

Åh, så läckert! Den här var lite ovanlig för dig känns det som? Det för mina tankar till en valborgsbrasa med dina snygga toningar. En otrolig kopparskugga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-01 12:49:52

Riktigt snyggt, man kan alltid lita på dig! du har fått eyelinerstrecken himla snygga, det är svårt tycker jag ... har du något bra knep?

Postat av: Lotta
Publicerad 2007-12-01 13:24:23

Det där var också skitsbyggt... gillar det lite rödare =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-01 15:00:44

Carolina! Tack! Jag var själv rätt nöjd igår!

Aila! Tack! Du har alltid så uppmuntrande tillrop och kommentarer! Puss på dig!

Rocketqueen! Nä... inte så ovanlig tycker jag. Brukar ha varma färger med mycket liner ganska regelbundet. Finns någon liknande faktiskt från förra månaden eller så. Men jag har sällan dden här typen av makeup på jobbet. Inte för att någon skulle tycka illa om det men för att linern kräver stadig hand och fokus vlket inte är så lätt att uppamma klockan halv sex på morgonen!

Visst är Copper Foil underbar! Beställ bums från MAD!!

Emma! Jag föredrar en vanlig eyelinerpensel, altså en med en liten tip av borst. Sen är det stadig hand som gäller! Tack för kommentaren!!

Lotta! Tack! Rött är snyggt och koppartoner tar fram blå ögonfärg bra!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-01 16:46:25

Puss på dig med;-), man blir så glad av dina sminknigar. De är verkligen r´n´r och jag bara ÄLSKAR rock!!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-01 18:33:22

Vilken tjusig vinge det blev...otroligt fint! Färgerna är också fina...har ju också copper foil och det var roligt att se den på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-01 20:15:01

Mia! Tack! Jag gillar vingar när man ska på fest! Har vinge nu med!

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-12-01 22:11:18

Den här var en riktig favorit - urläckra färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-02 07:50:16

Katarina! Tack!

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-12-02 16:50:39

Snyggt! :)

Postat av: Camilla
Publicerad 2007-12-02 19:21:54

så snyggt! vill också kunna lägga sån där makeup!

Postat av: Troppikatten
Publicerad 2007-12-02 20:48:53

Oj vad snyggt! Fast inte lika snyggt som mina ögon kommer bli när jag fyller 22. (Blir katt och spawnar på Madagaskar då) ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-02 21:44:48

Emelie! Tack!

Camilla! Det är inte svårt. Prova!

Troppikatten! Låter som en plan!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-20 11:44:49

du är skitbra på att sminka och verkligen MODIG! jag älskar att exprimentera med färger och toner och tränar ibland på tråkiga kvällar. Men, man har ju rynkor runt ögonen, småveck liksom och efter ett tag så flyter både kajal och ögonskuggorna ut i dom, ialf på mej.. även om jag lägger bad med foundation och puder.. HUR gör jag för att förhindra det så att kajal,eyeliner och skugga sitter som BERG!!!!!!!!!???????

tack för en bra sida.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 11:55:40

Anonym! Tack! Kul att du gillar bloggen!
Jag vet inte vad jag ska råda dig till förutom att inte lägga så mycket foundation runt ögonen. Kanske skaffa en primer? Många gillar Urban Decays Primer Potion. Jag använder inte primer själv, men har sällan den typen av problem. En primer kan läggas även under ögat. Har du problem med vattniga ögon eller fet hy? En vattenfast ögonpenna kan hjälpa. Barry M har en uppskruvbar som kan beställas från Satine.se eller den engelska hemsidan. En Paint Pot från MAC som bas kan nog också hjälpa. den lär inte flyta iväg någonstans och kan utgöra en stabil bas för andra skuggor. Prova!

Lycka till!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela