Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Boris&Natasha

Publicerad 2007-11-10 13:17:06 i Naglar, vampy,

OPI Russian collection har en hel serie underbara lack. Av någon anledning blir de dock i princp svarta så fort jag ska ta en bild på dem. Detta är Boris&Natasha, en plommonlila med brun ton. Detta är två lager lack och jag har haft det rätt många dagar så det är lite slitet.

Det känns rätt meningslöst att försöka göra NoTD's som alla ser likadana ut. Det ser ju ut som jag har svarta naglar varje dag, och jag har faktiskt inget svart lack alls hemma. Har inte haft svart nagellack sen 80-talet. Men om ni jobbar lite på att se en brunlila nyans på mina naglar kanske ni lyckas?
det är krämigt, hållbart, lättmålat och rätt snyggt även om det är en lite väl ordinär färg för att hamna på 10 i topp listan. tror dock att jag kommer använda det i många år framöver då det är en ganska bra basic färg. Inte alltför trendig för att bli tråkig om ett par månader, om ni förstår hur jag menar. Fast jag har i och för sig aldrig följt trender utan mer varit som den berömda klockan som stannat och därför går rätt två gånger om dagen.

Kommentarer

Postat av: Cissi
Publicerad 2007-11-10 14:01:50

Har du eller går du någon make up skola.. eller hur kommer det sig att du gillar att sminka dig så mycket?

Postat av: Sadia
Publicerad 2007-11-10 14:18:48

fin fina naglar :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-11-10 14:21:30

Ha en bra dag! =)

Postat av: evelina
Publicerad 2007-11-10 14:24:50

åh vilket läckert nagellack! :)

Postat av: jordii
Publicerad 2007-11-10 14:36:54

snyggt lack :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-10 14:39:09

Cissi, nej, jag går ingen skola. Jag har heller inte gjort de. Jag har assisterat andra makeup artister och lärts upp så. Men det var länge sen. Jag är intresserad av flera olika sorters konstnärliga uttryck, foto, måleri, smink. Jag gillar att sminka mig för att det är ett roligt sätt at tttrycka personlighet och kreativitet. En konstform, helt enkelt. Dessutom är det speciellt med make up för det är obeständigt. Du kn inte bevara din makeup utan måste ständigt skapa något nytt. Det är fantastiskt roligt.

Sadia, tack!

Sanna! Ha en bra dag själv!

Evelina Ja! Visst är det fint! Men jag ska byta idag! Har tvätt- och städdag så det böjar li rejält slitna nu...

Postat av: Steffi
Publicerad 2007-11-10 15:30:37

Hej! såg du hade länkat en sida på 14:e oktober, med gratis tester, vart ska man trycka om det nu fortfarande finns kvar? :)

Postat av: johanna
Publicerad 2007-11-10 15:32:34

kolla gärna in min blogg och komentera

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-10 16:23:06

Steffi, länken i inlägget funkar. Jag har kollat.
Eller menar du hur du hittar erbjudandet på EM's hemsida? Jag förstår inte frågan? Om det är det senare så hittar du gratiskitet under Custom Kit-fliken. Lycka till!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-11-10 16:41:00

man ser visst att det är plommonbrunt! jättesnyggt! själv har jag fortfarande wine me and dine me. hemma är den väldigt brun, utomhus mycket rödare!

Postat av: Kristine
Publicerad 2007-11-10 16:47:02

fint nagellack!
Ha det fint, kram Kristine!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-10 17:49:37

Det är ursvårt att fota NOTD...men lacket verkar riktigt snyggt...vore ngt för mig tror jag.

Postat av: Jocke
Publicerad 2007-11-10 18:09:10

Tack! Din är inte heller så pjåkig! och dina sminkningar är grymma! KRAm

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-10 18:29:12

GQ Jag måste ha in Wine me and Dine me snart. Den lockar verkligen. Men nu är jag kär i Have you seen my Limo! Vilket lack!

Kristine! Tack!

Mia! Japp. Man hittar ingen bra vinkel och ljuset räcker inte. Hopplöst. Men ja, lacket borde passa dig. Du gillar ju krämigt mer än glitter eller skimmer. Synd att du inte bor närmare mig, då hade du gärna fått testa den!

Jocke! Gulligt sagt! Men designen är urusel på min blogg. Jag har inte riktigt orkat engagera mig i det. Din var verkligen snygg. Och du har rätt okej musiksmak...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela