Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå dag med MAD

Publicerad 2007-11-21 06:43:18 i Sminkans EotD,

Trött och sliten hasade jag mig ur sängen idag. Grep efter de blå MAD skuggorna och åstadkom en ganska färgglad men enkel makeup. Att det blev blått skyller jag på Rocketqueen som hade en fantastisk blå sminkning igår, kolla in den på www.rocketqueens.blogg.se och njut!

Själv ser jag ut så här:


Jag böjade som vanligt med en highlighter från Face. Sedan lade jag Cobolt från MAD Minerals på yttre halvan av ögonlocket och Peridot Stone, också från MAD Minerals på inre halvan av ögonlocket. Därefter drog jag en lnje under ögat med en penna i färgen Petrol Green från Isadora. Highlighter blev Next, en grönvit skimrande eyedust från Make Up Store. Mascara i topparna på fransarna och ögonrynsskugga, idag den ljusare i duon från H&M. 
 
Hoppas ni gillar det!

Skuggor finns att köpa hos www.madminerals.org och väljer man proverna i påse eller de små burkarna kommer man väldigt billigt undan! Finns i set om 10, 15 eller 20.

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-21 07:27:25

skitsnyggt. ska med köra blått idag. i stil med det jag körde senast. Eller lila. Får se :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-11-21 07:54:44

Å, me like

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-11-21 08:39:20

Snyggt. Gillar det blåa tillsammans med den grönvita skuggan.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-11-21 08:43:46

Vad fint! Det känns kungligt på nåt sätt! :0)Tror nog att jag ska ge mig på blått någon dag snart också.

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-11-21 09:52:01

jättesnyggt!
Visst köpte du penslar från MAD också?
Hur var dom?
Synd att man inte bara kunde titta in på smink och perukmakar´n för penslarna du tipsade om- iblad vore det rätt praktiskt att bo i Sthlm.

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-21 10:15:32

Det måste jag helt ha missat...att det finns i provset. Skit!
Du är ursnygg! Den blå var riktigt fin...och gillar de skimriga under brynet.:)

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-11-21 10:27:18

Jättesnygg sminkning - som vanligt! Du passar sjukt bar i blått. Jag är lite feg för blå nyanser... fortfarande sitter 70-talets "Agneta Fältskogssminkning" på näthinnan.... typ :)

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-11-21 10:34:55

Åh, vad snyggt! Fick också hem en blå skugga från MAD igår, den ska testas! Fick även hem bl a en gel-eyliner i liten burk som ska provas, svart med guldstänk - den ser jättefin ut!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-21 11:14:53

Aaah, så läckert! Supersnyggt. Nu inspirerar du mig vidare...en god cirkel! ;D Gör det något om jag länkar till dig ofta?

Postat av: Leonie
Publicerad 2007-11-21 11:40:28

Åh, vad snyggt - guld(den grönvita ser guldig ut) och blått,underbar kombination.Helt plötsligt tänker jag på en paradisstrand med turkosblått hav,sol och kritvit strand,mmmmm.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-21 11:48:19

Fick ögonskuggorna och rouge nyss. Tack! Du är världsbäst! Det blir nog lila och guld eller brons idag! :D

Postat av: Aila
Publicerad 2007-11-21 12:07:46

Snyggt, snyggt...

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-11-21 12:47:24

Wow...det var en av de snyggaste sminkningarna den här månaden! Jag använder aldrig blått men nu blev till och med jag sugen :)

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-11-21 14:01:25

Läckert läckert läckert:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-21 15:07:12

Rouaa, tomten sitter här och tänker, men det blir ingen rymdraket...

Kajalpennan, tack!!

Sminkjante! Tack! Jag gillar verkligen den eyedusten. Den är användbar!

Caroline! Till dina mörkbruna ögon blir nog blått fantastiskt!

Sanna! Inga penslar från MAD. Har några från Everyday Minerals, kanske är dem du tänker på? Smink och perukmakaren är fantastiska men säljer tyvärr inte på postorder. Jag skulle kunna "köpa ut" men det vill jag inte utan att du sett penslarna live och känt på dem innan. Och då har du ju redan varit där, så då är det ju ingen poäng... Okej, krångligt svar, men du förstår nog hur jag menar!

Mia! Det är lätt att missa. Det ligger set under en menyrubrik, minns inte vilken. De har inte världen mest lättnavigerade hemsida heller...

Annica! Kul att du tittat in flera dagar i rad! Blått är lite roligt tycker jag, men jag förstår vad du menar. Agnetas makeup var i och för sig fin då det begav sig!

Katarina! Vad orättvist! Jag väntar fortfarande på mina gel-eyeliners! Har både Peacock blue och Black Cherry på väg!

Aila! Tack, tack! Vackert namn du har!

Emelie! Tack! Vad roligt att du gillade den!

Kristina! Tack! Dags för lite blått på dig snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-21 15:13:25

Rocketqueen! Du får en egen kommentar till svar. jag har aldrig ens frågat om jag får lägga in länk till din blogg, jag bara har gjort det ändå. Det är väl okej? Du får självklart länka hur mycket du vill till mig, det är bara roligt om du vill det.

Du har rätt, det blir en cirkel. Det är så roligt med andra som delar ens intresse, man får äntligen lite feedback och inspiration, ser andras sminkningar och kan diskutera dem, det är fantastiskt! Din blogg är en stor inspirationskälla för många!Och informationskälla!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-11-21 16:36:07

Åååh, nu rodnar jag, TACK!!

Du är också vacker, dina sminkningar är underbara och färgglada (ingenting för fega mig;-)), din blogg är bra så här trivs jag och här ska jag stanna!!

Postat av: . . . Alexandra . . .
Publicerad 2007-11-21 16:45:26

Festlig sminkning =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-21 18:58:57

Aila! Kul att du trivs! Det gör mig glad!

Alexandra! Tack!

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-11-21 20:10:08

Jag tänkte recensera MAD's gel-eyeliner sen på Pret-ty, kan inte du också göra det så kan vi se om vi tycker lika?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-21 20:26:43

Sminkan! Jag är hedrad! Klart att det är ok! Vad kul, då blir det än fler länkar framöver. Du har ju så bra bilder!

Visst är det superkul! Så himla roligt, konstnärsådran i mig har återigen väckts till liv! Din blogg är också en otroligt stor inspirationskälla för så många. Underbart!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-21 20:27:18

Tack! Jag glömde ju säga TACK för att du håller bloggen igång! Det är Uppity värt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-21 21:03:01

Katarina, är det du som är Ninni? Jag recenserar gärna gel-eyelinern så fort jag får den. Väntar fortfarande otåligt vid brevlådan...

RQ! Härligt att höra att konstnärsådran är återuppväckt! Jag behöver lite inspiration nu, så jag tittar in till dig om fem minuter!! ;-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-11-22 01:07:45

Sminkan hm... plastraket? :p


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela