Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dramatic på en måndag

Publicerad 2007-05-07 19:01:22 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Min favoritögonskugga från Make Up Store är just nu Dramatic. en vinröd, härlig färg som är lätt att matcha.

Jag använde highlightern Dignity från face som grund för skuggorna. Sedan målade jag en linje runt hela ögat med en brun penna och lade skuggan Dramatic ovanpå den samt över hela ögonlocket upp till globlinjen. Där mötte jag upp med eyedust Reality från Face i Aprikosskimmer. Ögonbrynen skuggades ganska mörka och så målade jag på ett lager mascara.

Idag testade jag också ett underlag, L'Oreals True Match. Den är aningens för gul för min rosa hy, men funkade hyfsat. Jag har blivit rätt solkysst under veckan så den var i alla fall inte för mörk. Jag använde den ljusaste nyansen. För att inte se gulaktig ut så tonade jag ut basen med löspuder, bronzer och blush. Väldigt mycket jobb blev det med sådant... Jag använde blush och bronzer från Everyday Minerals. Deras Soft Bronzer är en livräddare i många situationer! Rouget, eller blushen, jag använde var terracottaskimrande Girl's Day Out. En härlig färg som ger liv åt ansiktet.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela