Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Day to Day med Green Tea

Publicerad 2007-05-23 15:30:01 i Sminkans EotD,


Jag är svag för att blanda starka färger. Idag blev det blått och grönt. Jag började med att lägga highlightern Dignity över hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Därefter målade jag hela ögonlocket med ögonskuggan Green Tea från Make  Up Store. En blålila skugga från Lumene, Day to Day, applicerades i globlinjen och suddades in i den gröna skuggan på yttre delen av ögonlocket. Som highlighter och sammanbindande komponent använde jag silvergröna Next, en eyedust från Make Up Store. Svart kajal under ögat och innanför fransarna och så svart mascara på det.

Läpparna fick en varm, orangeröd färg. Det är läppstiftet Copper Brown från L'Oreal som jag har använt. Det är från deras Colour Riche-serie. De är väldigt feta och glansiga men håller dåligt. De liksom glider av läpparna. Men färgen är snygg tycker jag.

Kommentarer

Postat av: anna
Publicerad 2007-05-24 10:15:52

men åh!! Tack! För vartenda ord i din senaste kommentar!! Jag blev så glad! Vill nästan skicka dig en tcksamhetspresent för de där orden!!
*kramar om*

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-05-24 15:30:26

Hej!
Vad lustigt med stylesearch, jag har inte märkt nåt!!
Min e-mail får du här [email protected].


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela