Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårkänslor!

Publicerad 2007-03-24 16:55:29 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,

Äntligen är det vår! Fast idag kunde man knappt tro det, så grått och ruggigt som det varit ute. Men vår är det ändå, det såg jag tydligt när jag promenerade runt i grannskapet. Snödroppar, krokus och andra tidiga vårlökar har redan slagit ut i mängder!

När våren kommer får man ju plötsligt en längtan efter det klara och pastelliga! ut med svart och grått och brunt och in med turkos, korall och rosa! Jag förändrar inte så mycket i garderoben kanske, men make-upen förändras! För några dagar sedan var det dags för den första riktiga vår-sminkningen. Massor med färg på ögonskuggorna!

Jag valde att använda blått och orange i make-upen. En aquafärgad penna från Tigi runt hela ögat följdes av en eyedust från Make Up Store i samma färg. Orange ögonskugga från Jane Helen, som har varit en favorit i många decennier, markerar globlinjen och är även dragen in mot näsroten. En sky av aprikos eyedust från Face fungerar som highlighter under ögonbrynet. Massor med rouge i rent rosa gav mig ett rosenkindat ansikte.
Till dessa varma toner valde jag ett kallt rosa läppstift från Isadora, Glitzy Rose, som jag tycker är riktigt snyggt!

Jag kände mig verkligen vårfin och glad i dessa knalliga färger!

Kommentarer

Postat av: sabrie
Publicerad 2007-03-24 17:11:39

Va fiiint :)

Postat av: Marika
Publicerad 2007-04-23 20:25:49

Såå vackert! :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-08-31 21:36:27

Läppstiftet var ju bara såå snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela