Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mina favoriter

Publicerad 2007-03-25 14:45:20 i Kavalkad,

Grönt är skönt
Absoluta favoritfärgen på ögonsmink är grönt. Alla nyanser av grönt! Jag är speciellt förtjust i de skogsgröna tonerna, men jag gillar även knalliga klargröna, gulaktiga limegröna och ljusa beigegröna och kakinyanser.

Grönt och brons får mina ögon att se extra blå ut. Här en av mina favoritkombinationer, Eyedust från Make Up Store, Amazon, Inca och 24 Carat. Ögonspenna i mörkgrönt från Tigi. En enkel och snygg make up som alltid fungerar.

Något för nationaldagen
Jag gillar att leka med starka färger. Varför ska man tveka inför knallgult eller flaggblått? Man blir glad av färg och man glädjer andra!

Ögonskuggorna Honey Pie och Deep Blue från Make Up Store ger definitivt färg åt vardagen! Våga vara en vimpel en flaggdag!

Lagom i rosa och grått
En klassiker är väl sotningen i rosa och grått. Inga hårda färger eller kanter, smickrande för blågrå ögon och tar fram gröna skiftningar i iris om det finns några.

Milda toner som också kan bli skarpa, Crow i grått från Make Up Store och Seduce me Pink, också från Make Up Store.

Färggladoch vacker
med inspiration från min gamla idol Nina Hagen och 80-talets andra färgglada flickor. Cyndi Lauper kunde mixa sina färger och Boy George hämtade inspiration ur regnbågsflaggan. Varför inte göra detsamma?

Underbara, klara färger finner man lätt hos Make Up Store. Här fem av mina favoriter: Honey Pie, Aquarius, Deep blue, Sunrise och Seduce me Pink. Innan jag lade på ögonskuggorna hade jag ramat in ögat med en klarblå penna från Tigi.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-13 17:48:49

Den sista är så 80-tal! Jag älskar 80-talet, Cyndis sminkningar, allt färgglatt - och dina sminkningar förstås!

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 20:17:21

Hehe! Cyndi var inte så dum! Och bara det att hon sjöng True Colours...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela