Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldkimrande mineral make-up!

Publicerad 2007-06-01 12:42:50 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Mineralögonskuggor från Everyday Minerals har kommit till användning igen! Här är det skuggorna Exhale, Oasis och Scented Candles som jag har använt.
Hela ögonlocket upp till ögonbrynet har jag lagt den aprikosa Scented Candle på. Sedan har skuggan Oasis i guldskimmrande metallic lagts över den på halva ögonlocket och upp mot globlinjen. Den mattbruna Exhale fick ge lite djup åt makeupen så den suddades in under ögat och i yttre ögonvrån. En svart eyeliner har sedan dragits längs med övre fransraden och i en tunn linje ut mot tinningen. Svart mascara på ögonfransarna både uppe och nere. Ögonbrynsskugga som avslutning. Klart! Jag tycker det blev ganska fint!

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-06-02 22:17:06

Hej! Jag har precis hitta till din blogg och är så glad för d...måste bara säga att du sminkar dig urläckert med alla färgkombinationer...är så avis ;)

Postat av: Millan
Publicerad 2007-06-03 16:05:45

Upptäckte din blogg idag och jag vill bara säga att det är jätetintressant att läsa, och kul att se hur häftigt/snyggt du sminkar dig! Efter att ha läst har jag blivit väldigt sugen på att beställa ögonskuggor från everydayminerals. Dock är jag dålig på engelska och förstår inte hur betalningen ska göras, är det faktura eller postförskott eller?
Sugen på att köpa 10 ögonskuggor därifrån, tråkigt bara att jag inte ens vet hur man lägger på en ögonskugga så det blir snyggt.
Om du nån gång i framtiden skulle känna dig manad så skulle det vara jättekul med några tips på hur man lägger en enkel skugag snyggt, du verkar vara så duktig! Bokmärker din blogg, kommer definitivt besöka den fler gånger! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela