Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Wet'n'Wild Viva la Diva

Publicerad 2007-12-11 18:34:36 i Naglar i blått,

Dagens naglar är blå med silverglitter. Det blå nagellacket är från Viva la Diva, ett lager täcker bra, och ovanpå det ett lager silverglitter från Wet'n'Wild. Det är ett gammalt lack jag återupptäckt i kylen. Gissar att det är köpt före 1995.Det funkar dock ypperligt fortfarande. Tyckte det skulle bli fint till Lucia med den här kombinationen. Vi får väl se hur det håller.
Jag testar även mitt nya överlack, Seche Vite, för första gången.

Tyvärr blir inte färgen korrekt återgiven med blixt, men ni kan kanske tänka er det hela. Silverglittret framträder mycket mer IRL.

Tanken med dagens make-up, som ni ser nedan, var faktiskt att de skulle vara lite koordinerade. Jag kan också tänka mig att det skulle vara fint med t.ex Russian Navy med tippen lackad i ljust silver, men mina naglar är för korta för ett sådant experiment...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-11 19:25:10

Är snyggt med blått och silver! är snyggt med silver och färg över huvudtaget! just att ha tipparna silvermålade tycker jag känns jättekul just nu, men mina naglar brukar inte heller ha tillräcklig längd, så då brukar jag måla halva naglarna istället. blir inte riktigt det samma, men ger en liknande känsla iaf.
kram

Postat av: http://recenseramera.blogg.se
Publicerad 2007-12-11 19:37:06

Håller lacket för övrigt bra?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 20:01:23

Emma! Bra idé! Det ska jag testa! Kram tillbaka!!

recenseramera! Jag vet inte än. Har provat ett turkost från Viva la Diva förut, men hann inte se hur länge det höll innan jag tröttnade. ahr bara hört bra saker om Viva la Diva-lack. Enligt min kollega som använder Viva la Diva håller de cirka en vecka.

Postat av: Sara
Publicerad 2007-12-11 23:46:19

Det där var jättesnyggt ju!

Postat av: leyla
Publicerad 2007-12-12 09:38:39

fiiint naglack. ha en bra dag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-12 13:55:01

Sara! Kul att du gillade det!

Leyla! Tack!! Ha en bra dag själv!

Postat av: Helena
Publicerad 2007-12-12 16:16:27

ååh jag har en massa wet'n'wild lack i kylen. alla möjliga kulörer, kan inte slänga dem :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-12 18:17:54

Helena! Vad kul! Då är vi två! Har också en massa olika, mest blå och lila, som står och hänger i kylskåpet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela