Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tokig i teal!

Publicerad 2007-12-27 11:32:57 i Sminkans EotD,

Älskar ögonskuggor i blågrönt. Därför får ni nu en typisk Sminkan i teal!

Svart krämhighlighter, Felicia, från Face, ligger på ögonlocket och pärlvita Dignity från globlinjen till brynet. Ovanpå Felicia har jag lagt ett pigment från MAC, Teal. Det är en underbart juvelskimrande färg. Det pigment från MAC jag tycker absolut bäst om! Därefter har jag lagt Sultry Green från MAD Minerals i ett klassiskt V i yttre ögonvrån. inne vid näsan har jag en aning av olivgröna skuggan Pressed Olive från Everyday Minerals för att ge liv och lyster åt make-upen. Som highlighter använde jag en blandning av Wedding och Snow Angel, två olika vita från MAD Minerals. Svart eyeliner, Black Out, också från MAD Minerals och svart kajal innanför fransarna. Oj, glömde säga att Sultry green ligger under ögat också!

Kommentarer

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-27 11:49:08

Åh, vad snyggt! Riktigt, riktigt bra! En Sminkan-make up!
Funderar på som alla andra redan har gjort, att införskaffa mig Dignity...eller någon annan färg från FAce.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-12-27 15:13:31

Kanonfint :-)

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2007-12-27 15:56:01

wow- skitsnyggt!
älskar färgerna!

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-27 19:37:13

så duktig du är!!! Har själv öva mig fram till en snygg sminkning inför nyår men det slutar bara med att jag ser ut som en clown! kan du inte beskriva steg för steg hur man får fram så snyggt sminkade ögon!... Vore mycket tacksam

Postat av: Kvisten
Publicerad 2007-12-27 20:26:45

Hej!!! Denna var jättesnyggt lagd!!!
Har du nån idé hur nyårssminkningen ska bli???
Själv kommer jag använda Hippie från Pure Luxe i globlinjen och upp över hela brynbenet. På det blåa ska det glittra massor av MuS härliga Universe. Sen på det rörliga locket ska jag ha en skugga från Pure Luxe som lyser i mörkret!!!
Längst fram vid fransarna lägger jag en glittrig eyeliner!!!
Häftig idé eller???
Ha det gott//Jennie

Postat av: sarah
Publicerad 2007-12-27 21:41:58

jag måste bara fråga dig..
hur förvarar du ditt smink? eftersom du verkar ha sjukt mkt olika ögonskuggeburkar tex så undrar jag om dom tex ligger i små korgar eller hur bär du dig åt? mitt sminkbord här hemma = kaos.

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-27 23:32:40

Helsnyggt! känns kul med mkt smink nu efter jul tycker jag! inte för att jag var så himla naturlig på julafton, men det fanns andra i sällskapet som var det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-28 08:48:58

Mia! Ja, du måste prova för att se skillnaden mellan High Tech Lighter och en bra highlighter. De från Face är underbara, tycker jag!

Sminkjante! Tack! Jag älskar de färgerna!

Sanna! Tack så mycket! Färgerna är verkligen underbara, det tycker jag med!

Anonym! Det finns tutorials med några olika make-uper under kategorin "Tutorial". titta där och se om du kan få något tips. Lycka till!

Kvisten! Jag ska inte ha någon glammig make-up på nyår. Vi blir bara några nära vänner och det blir inte så stort. Din nyårs make-up lät fantastisk! Den vill man gärna se bild på sen!

Sarah! Jag har en stor sminkväska som man fäller ut, som en verktygsväska i klassisk modell. Har du sett den berömda "JULA-väskan"? Min ser liknande ut men är större. Den är från Smink och Perukmakaren och kostade runt 1000 kronor för en himla massa år sedan. Förutom den så har jag två stora badrumsskåp. Läppstift och gloss ligger i varsin necessär i en hylla och penlarna och pennor står i ställ på handfatskanten. Och hänger i fodral på väggen. Jag äger inget sminkbord.

Emma P! Härligt med mycket smink på vintern tycker jag också. Tror det är att allt är så grått ute...

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-12-28 09:36:11

Ja, den här gillar jag! Teal gör sig så bra som sotad!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-12-28 11:55:15

underbart!

Postat av: Eva
Publicerad 2007-12-28 14:01:17

ÅH, det där var riktigt snygg make up!

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-28 18:17:31

GRYMT snyggt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-29 09:02:02

Santa C! Tack så mycket!!

Rouaa! MACs Teal borde passa dig som handen i handsken!

Eva! Tack! Vad roligt att du gilar den!

Anonoym! Tack! Jag gillade den också!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-12-30 10:37:02

sminkan jag ska ner till en Mac disk i stan och kolla en massa sen :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-31 08:53:12

Rouaa! Glöm inte att The Body Needs finns och att man kan få prova på olika pigment rätt billigt genom dem. Jag är inget övertygat fan av MAC-pigmenten, men vissa är fantastiska!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela