Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sultry Café Cornerstone

Publicerad 2007-12-17 21:32:27 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Dagens andra make-up är gjord med skuggor från MAD Minerals. De är lagda över en bas av krämskuggan Moon från Stila.

Cornerstone            Sultry Café             Wedding
Över den silvervita krämskuggan får Stila lade jag först Cornerstone på ögonlocket och upp mot inre delen av ögonbrynet. I globlinjen och längs övre fransraden och nedre fransraden lade jag Sultry Café. Som highlighter under ögonbrynet och i inre ögonvrån blev det vita edding. Jag har en eyeliner längs övre fransraden av MAD Minerals gel-eyeliner Black Out.
Mascara från alncome, Virtuose. Ögonbrynen infyllda med den ljusare skuggan i HM ögonbrynsskuggeduo.

Kommentarer

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-12-17 21:50:45

Oj, oj, oj. Det där är helt suveränt Sminkan. Skitsnyggt. Trodde du inte att jag skulle kolla här eller? Hihihi.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-17 22:06:31

Annica! Tack!! Jag kan inte ha brunt eller beige utan att tänka på dig! Jag tycker det är snyggt jag med, men jag vill variera mig mer. Ska klura ett tag och se om jag kommer på något nytt till imorgon...

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-12-18 02:48:46

Två ord: Love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-18 07:47:28

Rouaa! Tack! Jag var faktiskt ganska fin, tyckte jag själv. Ska bli spännande att höra vad du tycker om dagens neutrala look!

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-18 11:41:18

Jättesnyggt! En riktigt sotig make up i från början ganska neutrala färger. Du får till det så himla bra!!!

Postat av: Anna
Publicerad 2007-12-18 14:30:12

Ruskigt snyggt som vanligt!! :)

Postat av: Ciis
Publicerad 2007-12-18 15:12:02

Guuud vad snyggt.. tänk om man kunde få dedär till nyår? :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-18 16:14:48

Dami! Tack! Jag är väldigt förtjust i ganska mörka, kaffebruna färger. Tycker den här bruna var en riktig höjdare! Riktigt fin!

Anna! Tack så mycket!

Ciis! Det är inte svårt. Du behöver tre skuggo, en mörk, en ljus och en som är ett snpp mörkare än den ljusa. Brukar finnas färdigmatchat i paletter hos L'Oreal eller Isadora. Sen är det bara att följa anvisningarna. Lätt som en plätt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela