Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skir

Publicerad 2007-12-10 20:47:43 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Dagens make-up gjord med fingertoppsstor pensel i gethår och tre skuggor från MAD Minerals. Chance i grönt, Lemon Drop i gult och Topaz Sun i varmt gyllenbrunt. Unferlaget var en Stila Shadow Pot i färgen Taupe.

Efter att jag lagt cremeögonskuggan över hela ögonlocket upp till brynet svepte jag Lemon Drop över ögonlocket och ögonbrynbenet. Därefter använde lade jag Topaz Sun som den allra svagaste skugga längs yttre delen av globlinjen och ut i en klassisk V-form. Chance sveptes sedan, lika skirt i globlinjen in mot näsan. Därefter fuktade jag en liten ögonskuggepensel och lade Chance även under ögat. Brun kajal från Tigi innaför fransarna och ängs övre fransraden. Mascara. Klar.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-10 20:56:52

Idag sparade jag det bästa till sist, att kolla in hos dig! Vilken supsersnygg kombo det här var då, gillar den gröna med det guldiga! Gillar att den är ganska ljus faktiskt...och ja, Chance under ögat, mums!

Kram på dig förresten! Hoppas att allt är fint och att du haft en bra helg! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 21:27:02

Rocketqueen! Kram tillbaka! Jag är utarbetad som en gammal gruvponny, men jag har ju snart jullov. Tackar som frågar!

Kul att du gillade den. Ibland vill man ha färg, ibland dramatik men ibland är det det ljusa och skira som lockar. Jag är också nöjd!

Postat av: beauty
Publicerad 2007-12-10 21:30:50

Väldigt fin sminkning. JAg undrar bara hur lång tid tar det tills man får sin beställning från MAD Minerals?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-10 21:32:27

Hehe, gruvponny... Count me in! Härligt med jullov, jag har tenta den 9:e så det blir till att plugga lite under julen.

Jaa, just variationerna du gör så snyggt älskar jag! Ibland lätt, ibland dramatiskt. Jag blir såå inspirerad! Imorgon ska jag upp tidigt så jag har redan lagt fram saker. Det blir väldigt enkelt i lila, med Barry M Sapphire och UD-pennan Lust bara.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 21:33:44

Beauty! Det kan ta olika lång tid beroende på posten och annat. De är snabba på att skicka, som snabbast tog det bara en vecka. Men vissa paket verkar snigla sig hit. Mitt senaste kom idag, en vecka typ tog det, men ett jag beställt innan är fortfarande inte framme... 10 dagar i snitt, skulle jag gissa.

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-10 21:35:42

Gillar färgerna. . .
=)
Jätte fint. . .

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 22:08:52

RQ! Jag minns med vemod mina år som student, dock inte det eviga tenterandet som alltid var på konstiga dagar och tider. Skrev en tenta på SU på Luciadagen. OCh aldrig jullov för de skulle alltid klämma in en tenta första veckan i januari...

Gruvponnyer är vi allihopa.

Anonym! Tack!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-10 22:33:18

Ljuvligt;-)!!

Postat av: Jennie
Publicerad 2007-12-11 08:25:20

guud vilken rolig blogg! Jag själv älskar smink och detta kan ju inte bli intressantare :)

Postat av: Millan
Publicerad 2007-12-11 09:27:44

Har du testat att söka jobb som "make up designer"?? Tror de skulle sitta som handen i handsken!!! Ex Lancomes huvuddesigner Eva Gucci Westman (vet du kanske redan då din kompis C är sponsrad av Lancome :D) Kollan in säsongsmake uperna i de olika märkena så ser du att du nog har en hel del bra ideer... Isadora är ett annat närke som tycker om att arbeta med mycket och många färger :D

Postat av: storm
Publicerad 2007-12-11 09:28:03

Jag är mycket för ljusa kombinationer när det kommer till mig själv. Fullkomligt älskar dessa färgerna ihop, superfint!

Postat av: Calypso
Publicerad 2007-12-11 09:54:49

Vad duktig du är! Jag köpte mitt första nybörjarkit med mineralsmink igår och känner mig helt vilse!

Postat av: sanna
Publicerad 2007-12-11 11:58:59

fint, duktig du är :D

Postat av: Nina
Publicerad 2007-12-11 12:13:28

Gud va snyggt!! Önskar att man själv var så bra :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-11 14:31:11

När min köprestriktion tar slut tänkte jag ge lösskuggorna en chans till (du vet ju vad jag tycker om dem) Om jag nu ska falla som en fura, ska jag köra på MAD, EM eller Fyrinnae? Eller kanske nån helt annan?

Postat av: FRÖKENMOBERG
Publicerad 2007-12-11 16:17:40

tjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 17:46:42

Aila! Tack!

Jennie! Kul att du gillar bloggen! Alltid roligt om det man gör uppskattas av andra smink-junkies! Välkommen hit!

Millan! Det var ju en idé! Tja, när jag ledsnar på mitt nuvarande jobb kanske...

Storm! Ja, ljusa make-uper kan vara helt fantastiskt fina. Det är alltid roligt att veriera sig också.

Calypso! Kul att du testar mineralsmink! Jag gillar mineralögonskuggor och rouge men använder bara mineralfoundation ibland. Varför är du vilse? Kan jag hjälpa dig?

Sanna! Tack!

Nina! Det här är lätt fixat. Bara att greppa penseln!

Kajalpennan! EM är hållbarast, MAD har de mest ljuvliga färger och Fyrinnae är lite ojämna med både dunderbra och lite mindre bra skuggor. Du får nog välja efter färg och hjärta helt enkelt! Hur gillade du Dragon's wing?

Fröken Moberg! Tack!!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se
Publicerad 2007-12-11 19:42:25

Riktigt snygg grön färg. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 20:04:44

recenseramera! Visst är den fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela