Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAD Peacock

Publicerad 2007-12-01 20:08:06 i Sminkans EotD,

Efter att ha gjort mitt stora eyelinertest måste jag naturligtvis använda "vinnaren" Peacock från Mad minerals!
Lördagen makeup blir en blå historia med myckt eyeliner. Jag vet, den ser likadan ut som den i går kväll, bara andra färger.

Jag                            Moon från Stila        Sultry Blue           Aquadelic

Jag började med att lägga en grund med en cremeögonskugga från Stila, Moon. Därefter lade jag den djupblå skuggan Sultry Blue på ögonlocket och upp mot näsroten och ögonbrynet. Därefter Aquadelic på yttre tredejdelen av ögonlocket upp mot tinningen. Precis under ögonlocket lade jag MAC-pigementet Silver Fog. Därefter lade jag eyelinern Peacock runt hela ögat och drog ut små spetsar i inre och yttre ögonvrån. Jag provade faktiskt att lägga den även innanför fransarna på "the waterline" men det funkade sådär... Mascara och klar! Oj, glömde säga att både Sultry Blue och Aquadelic är från MAD Minerals precis som Peacock!

Jag rekomenderar varmt MAD Minerals eyeliners! De är fantastiska och finns i en massa snygga färger! Är du intresserad kan du kika på hemsidan www.madminerals.org under rubriken Traditional Cosmetics. Jag funderar på att beställa ytterligare några färger. Jag har Peacock och Black Cherry men kan tänka mig den helsvarta, den svarta med guld, den gröna och kanske den lila också...

 

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-12-01 21:10:01

Hämtade mitt paket från MAD idag och där låg en sultry blue. Snacka om att det är en läcker färg! Ska bli roligt att leka lite :)

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-01 21:44:56

NAWWW....This is rock´n ´roll!!

It´s beautiful so it hurts!!!*snyggt,snyggt,snyggt*

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-02 00:29:03

Visst att det är typ samma make, men det tänker man verkligen inte på när det är så annorlunda färger. den är himla snygg den här också! och igen, superfina eyelinerstreck, jag måste nog öva på dem:)MADs eyeliner ser toppenfin ut, jag är själv lite sugen på den gröna, men som sagt, julklappar först sen egenvård:)

Postat av: Essie
Publicerad 2007-12-02 02:19:41

shit vad bra du e men eyelinern. vad använder du för pensel som får till dom så där bra?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-02 07:46:13

Emelie! Sultry Blue är otroligt fin! Det lillla grönskimret som finns där, djupt i det mörkblå, gör den enastående enligt mig. Den skulle nog vara grym som eyeliner med lite sealer! Överhuvudtaget är den väldigt snygg!

Aila! Nu rodnar jag! Tack!!

Emma! Du kanske kan önska dig en eyeliner i julklapp från någon? Det skulleväl vara en utmärkt lösning? Jag har redan köpt min julklapp från mamma och pappa. En lampa! Den är jättefin! :-)

Essie! Den här gången var det en vanlig eyelinerpensel från Smink-och perukmakaren. Alltså den klassiska modellen med en liten borst-tip.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela