Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kaffe

Publicerad 2007-12-07 06:30:30 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Dagens make-up är gjord med skuggorna Caffeine från Meow, Coffee från MAD Minerals, Cancun Sand från MAD Minerals och Wedding, också från MAD Minerals.
Jag lade en grund på hela ögonlocket upp till brynet med en krämskugga från Stila i silvervitt, Moon. Därefter skuggade jag in Caffeine i globlinjen. Det är en matt, mellanbrun skugga. Längs fransarna och under ögat skuggades Coffee in. Den är betydligt mörkare, samma färg som en kopp svart kaffe! Jag använde en snedskuren, medelstor ögonskuggepensel för att få en mjuk, oskarp linje även om den är mörk.  
På ögonlocket lade jag Cancun Sand som även drogs längs näsan upp mot ögonbrynet. Det är en matt, beige skugga med grå underton. Mycket snygg. Under yttre delen av ögonbrynet lade jag slutligen lite av vitskimrande Wedding.
Avslutningsvis lite brun kajal från Tigi innanför fransarna och Virtuose mascara.

Foundation är förresten Facefinity kompakt-foundation i 01 Porceline. Rouge från Tigi och läppar från Lumene, Berry Kiss:

Kommentarer

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-07 07:54:26

Wow supersnygg kombination. Hoppas mina MAD-skuggor kommer snart. Iof beställde jag mest rosa men det här var verkligen snyggt - dramatik i brunt :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-12-07 08:03:23

Åh, det där var verkligen jättesnyggt.
Tänkte fråga dej en sak:
Jag har skitsvårt att veta vilken färg jag ska ha på mina ögonbryn, så att det passar till mitt röda hår. Har du nån idé? Har en bild på mej i mitt senaste inlägg i min blogg.
Kram Sanna

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-12-07 08:31:47

Ohhh dramatisk look idag. Verkligen jättesnyggt!
Ha en underbar fredag och helg!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-12-07 08:38:34

Fantastiskt snygg sminkning. Urläckra kaffefärger! Mums!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-07 09:39:49

Mums! Så kaffesnyggt! LOVE it! Dina ögonbryn är perfekta. Och vilken snygg sminkning, underbara färger!

Postat av: Viktoria
Publicerad 2007-12-07 10:04:16

Man blir nästan arg varje gång ma kommer in här. Du sminkar dig ju alltid sååååå snyggt hehe önskar att man själv kunde lika bra. Du är lika fin när du använder färg som när du använder brunt :) hehe SNYGGT!

Postat av: KimJ - Vardag och Design hjälp
Publicerad 2007-12-07 10:17:04

Snyggt! Ha en bra dag! Kram KimJ

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-07 10:39:56

riktigt snygg make-up :D

Postat av: Sara
Publicerad 2007-12-07 10:49:00

Du är ju grymt duktig!! Riktigt riktigt snyggt!! Allihop som du lagt ut här! Sara

Postat av: Elphaba
Publicerad 2007-12-07 11:19:53

Görläckert!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-07 11:36:57

Jag blir ju alltid så glad här varje gång jag kommer in! Det är det första jag sitter och väntar på att få se medan datorn startar upp!

Postat av: Edina
Publicerad 2007-12-07 12:06:49

Fan vad fint du sminkar!

Postat av: Mercedes
Publicerad 2007-12-07 12:25:17

grymt ballt!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2007-12-07 12:31:23

Blir alldeles uppgiven! Vad otroligt duktiga ni är!! Både du och rocketqueen. Jag ger snart upp, kommer aldrig kunna så bra som ni.. Dumma dumma ni... :P Skämt åsido, ni inspirerar mig VERKLIGEN!! Har börjat försöka/experimentera/våga lite mer, men så fint som på er blir det INTE!! Min allra högsta beundran!!

Postat av: Jean
Publicerad 2007-12-07 12:37:52

Underbar highlighter, really!!!
Snyggt Sminkbruden!

Postat av: sari
Publicerad 2007-12-07 12:52:37

Snyggt sminkat!
Det är läckert att våga använda färger.
Det är inte många som gör

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-07 12:54:38

Riktigt snygg "smoky eyes". Läpparna gillar jag också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-07 14:04:26

jättesnyggt! Jag blev särskilt överväldigad över läpparna, de var verkligen pangsnygga!

Postat av: Amanda
Publicerad 2007-12-07 15:06:17

Snygga färger!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-07 15:29:56

Snyggt bejb:-D!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-07 15:38:40

Dami! Tusen tack! Jag hoppas också dina MAD kommer snart! Jag hoppas själv på nya laddningar MAD. Väntar vid brevlådan varje dag...

Sanna! De har jättebra ögonbrynsskuggor hos Face i olika färger. Suede kanske skulle funka på dig, annars får du hjälp i butiken. Ögonbrynsskugga är alltid överlägset en penna!

Santa Carolina! Tack! Visst blev den dramatisk! Det tyckte jag med! Men ganska lätt att göra. Helgen blir bara rättningar... Måste till och med banga en fest jag tackat ja till. :-(

Annica! Vad kul att du gillade den! Jag funderade på om jag skulle lägga en blänkare om att det var brunt idag på forumet, så du inte skulle missa mig idag!!;-)

RQ! Tack! Jag klippte faktiskt ögonbrynen imorse. De har varit helt oregerliga sista tiden. Men det kommer inte synas imorgon. De växer som ogräs...

Viktoria! Oj, tycker du? Det var ju roligt! Inte att du blir arg, dock. Det är inte så svårt. Jag tror du fixar det!

Kim! Tack!

Anonym! Tack!

Sara! Tack! Vad kul att höra! Jag blir jätteglad!

Elphaba! Tack! vad kul att du tittar nin hos mig!

RQ! Vad bra! Gissa vad det första och sista jag kollar in är! Ja, självklart din blogg!

Edina! tusen tack!

Mercedes! Tack! Kul att du gillar den!

Creme-idiot! Jag tror inte det är så illa som du säger. Rocketqueen har ju förutom teknik enormt bra förutsättningar med stora, vackra ögon och mycket yta att sminka, jag har sminkat mig i 24 år. Usch, det låter ju fruktanvärt länge... jag har hållit på så mycket och länge att jag hittat min stil när det gäller att smminka. Det sitter i handen nu. Precis som med teckning, matlagning, virkning eller vad man nu vill hålla på med, så är det övning som ger den berömda färdigheten. ;-)

Jean! Visst är den! Och den såg urtrist ut i burken. Sockervit. Men jag gillar den!

Sari! Tack! Färg är det bästa jag vet! Sen kan ju folk ha sina åsikter, men det är sån jag är!

Mia! Tack! Jag är faktiskt nöjd själv. Coffee är en klar favorit från MAD!

Emma! Bra krämskugge-grund? Ingen aning... Använder inga specialprodukter. Skriver ut allt jag har på ögonen och skriver jag om foundation eller så är alla produkter med där också. Så jag kan inte svara. Tur? Läpparna har jag inte heller bättrat på idag, så jag har inget läppstift kvar längre... Men det var snyggt i morse!

Amanda! Tack!!

Postat av: Disa
Publicerad 2007-12-07 15:39:12

riiiktigt snyggt! dö grymt rent ut sagt! precis en sån sminkning jag älskar! :) ha det bra

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-07 15:39:36

Tack Aila!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-07 16:01:14

Måste bara nämna till creme-idiot: Jag håller med Sminkan! Det är övning som gäller, och jag har alltid varit glad i att rita och måla så då blir det automatiskt att sminkningen går lättare. Man behöver inte jämföra sig med andra, jag tycker att smink ska vara kul - tänk, du skapar ju något unikt som vi andra inte kanske hade tänkt på i första taget! Det är jättekul att du får inspiration. :)

Och Sminkan, vad poppis bloggen har blivit och så många härliga människor som skriver här! Du är kanon helt enkelt!

Postat av: Tina
Publicerad 2007-12-07 16:56:34

Är riktigt imponerad hur du kan blanda färgerna och det fortfarande ser såå himla snyggt ut..du bladar färger jag aldrig en skulle komma på tanken att blanda..och det ser fruktansvärt snyggt ut!
En fråga bara.hur får du färgerna så intensiva..jag misslyckas alltid!

Postat av: farelyne
Publicerad 2007-12-07 18:46:55

Men gud vad snyggt! Kan sitta i timtal och kolla på dina fina sminkningar, är du makeupartist?
Jag är iaf jättesugen på at tbli det så om du är det år du gärna ge mig lite tips hihi:D

Älskar mörka läppar, önskar att jag själv vågar ha det!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-07 22:08:16

Jag kanske ska klicka hem den där Coffee...blir sugen som attans på kaffe :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-08 09:55:38

Disa! Tusen tack!

RQ! Visst är det kul att så många verkar gilla bloggen och kommer tillbaka och tittar. Massor med människor, faktiskt! Jag kan inte annat än häpna som alltid sett min blogg som en rätt intern affär!

Tina! Tack! Alla färger går att blanda, tycker jag. Om man tittar ut över ett fält av vilt växande blommor kan man hitta de mest galna kombinationer, och det är ändå vackert!

Jag fäster mina skuggor i en krämig basskugga, oftast en highlighter i krämform från Face eller en krämögonskugga från Stila. Det är favoriterna just nu i alla fall.

Farelyne! Smink är jättekul att jobba med, men det är en tuff branch om man ska jobba med mode-plåtningar. Lönerna har sjunkit galet mycket sista åren. Skaffa dig en bred utbildning så du kan jobba med hår också och gärna att du blir maskör, alltså kan hantera teatersmink och specialeffekter.
Jag skulle inte idag orka jobba som makeup artist. Det finns många skäl til det, både ergonomiska och ekonomiska! Lycka till med ditt val av yrke! Ta chansen att jobba med ett så kreativt och roligt yrke. Men se till att du har valmöjligheter att göra annat om du av någon anledning bestämmer dig för det. Plugga ordentligt och skaffa bra betyg, med andra ord!

Mia! Köp! Köp! Köp!!!:-)

Postat av: Angelica
Publicerad 2007-12-08 11:46:22

Snyggt!
Vad är det för rouge du har? Det ser så rosa & fint ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-08 12:55:43

Angelica! Rouget är från Tigi. Eftersom jag bara skrivit Tigi i texten kan jag inte svara på vilket av deras. Jag hugger alltid bara ett ur högen. Player tror jag mest på, eftersom den nog ligger överst. Har för mig att det var den jag hade sist jag skrev upp namnet på färgen här på bloggen.

Postat av: Angelica
Publicerad 2007-12-09 12:43:28

Oj, missade att du skrivit från Tigi.. tack! =)

Postat av: farelyne
Publicerad 2007-12-10 13:27:31

Jo jag går ju media så jag hoppas att jag kommer kunna jobba som fotograf i framtiden, drömmen är just nu att få jobba på typ Mikas eller någon annan modellagentur. Och det skulle ju vara grymt bra om man kunde sminka vid sidan om!

=) tack för svaret!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 16:02:15

Farelyne! Låter som att du har en plan! Kolla efter min favorit mode-fotograf när du skummar modetidningarna, Simon Cederqvist. Han gör grymma fashionbilder!

Postat av: farelyne
Publicerad 2007-12-11 12:49:25

Oh jag googlade på han! Jävligt snygga bilder- hoppas att jag kan bli sådär duktig någon dag! Riktigt fina, tack för tipset!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 18:07:29

Farelyne! Visst är han bra! Och riktigt trevlig och rolig också! Klart du kan bli lika bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela