Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mixing Liquid-tips och murriga höstfärger

Publicerad 2007-08-28 18:23:39 i ,


Idag använde jag några mineralögonskuggor från Everyday Minerals och även en eyedust från Make Up Store. Färgerna heter Good China, In the Garden, Pressed Olive och Amazon (eyedust från MUS).

Jag började med att lägga Pressed Olive över hela det rörliga ögonlocket upp till globlinjen. Därefter den bronsfärgade skuggan In the Garden i en klassisk triangel i yttre ögonvrån. Good China tonades in under ögonbrynet och mjukade upp konturerna av de andra skuggorna. I princip är detta exakt samma make up som igår fast med andra färger. I princip har jag faktiskt nästan alltid samma make up om man tittar på tekniken. Det är vad som passar mitt öga bäst.
Innanför fransarna målade jag med kajalpenna från Tigi i mörkgrönt och under nedre fransraden lade jag lite av den bronsfärgade In the Garden. Som eyeliner använde jag eyedust Amazon från Make Up Store. Jag blandade den med Mixing liquid, också från MUS. Jag vet att jag i någon blogg eller på något forum sett att någon inte gillade Mixing liquid och upplevde att det sved när man använder den. Det gör det ifall alkoholen inte hunnit dunsta. Så här gör jag, och då svider den inte utan funka väldigt bra:
1. Jag doppar en ren pensel i mixing liquid
2. Jag doppar den våta penseln i den eyedust jag ska använda som eyeliner så att penseln fylls med färg
3. Jag använder locket till eyedusten som palett och blandar pulvret med vätskan direkt på penseln. Det kan man se på bilden ovan för locket till den eyedusten ligger framme.
4. Behövs det mer färg doppar jag penseln i skuggan igen, men inte i mer mixing liquid...
5. När man mixat ihop skugga och vätska till den konsistens man önskar så målar jag den eyeliner jag tänkt mig. Då har den alkohol som finns i hunnit dunsta och det känns som vanligt vatten. Frågan är dock om inte vanligt vatten funkar lika bra. Jag har inte märkt av den vattenfasta effekt som utlovas...

Kommentarer

Postat av: Heidi
Publicerad 2007-08-30 10:33:43

Hej!
Jag brukar också använda Mixing Liquid, men har hört att vanligt ansiktsvatten med lite alkohol i fungerar lika bra. Tack för en intressant blogg!
-Heidi


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela