Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Litet primertest och brunskimrande skuggor

Publicerad 2007-08-31 16:30:51 i ,


Idag valde jag några bruna, skimrande nyanser. Jag passade också på att undersöka skillnaden mellan den ögonskuggeprimer Make Up Store kommit ut med och den ögonskuggeprimer från Lumene jag råkar ha i badrumsskåpet. Jag brukar inte använda primer, men det är ju alltid roligt att testa.  

Den från Make Up Store är väldigt lättflytande och torkar snabbt på ögonlocket. Känns inte alls. Jag kan inte riktigt avgöra om den gör någon skillnad eftersom jag inte märkt att mina skuggor skulle blekna, flagna eller flytta sig annars heller, men det är lätt att sminka på skuggorna efter att man använt primern och efter en arbetsdag ser sminket fortfarande bra ut. Men som sagt, jag tror nog det skulle göra det även utan primer.

Lumenes primer är tjockare och klibbigare. Den torkar också in men lite långsammare. Den är trögare att lägga skuggorna på, de glider inte på lika lätt som när man har Make Up Stores, så det drar ner lite. Men man ser ingen som helst skillnad på makeupen på de båda ögonen efter en arbetsdag så effekten, om det finns någon, är densamma för båda produkterna. Observera Heidis kommentar om att jag skulle ha pudrat över primern. Det missade jag och det kan vara förklaringen till att appliceringen av ögonskuggorna gick lite trögt.

Jag hade Lumenes ögonskuggeprimer på vänster öga och Make Up Stores på högra.
Så här såg mina ögonskuggor ut klockan 6.30 i morse:

Och så här såg de ut när jag kom hem klockan 16.00

Lustigt nog ser ögonskuggorna mörkare ut nu vilket kan bero på ljuset. Annars är bilderna tagna med samma kamera och vid samma fönster, naturligt ljus utan blixt.



Så här ser jag ut idag. Observera att jag har violetta kontaktlinser idag, till skillnad från igår.

Så här gjorde jag: Efter primern lade jag L'Orealskuggan Cinnamon Crystal på det rörliga ögonlocket och upp över globlinjen. I inre ögonvrån lade jag lite av den skimrande gråbruna Countryside från Everyday Minerals. I yttre ögonvrån ögonvrån upp mot ögonbrynet lade jag en aning av kopparskimrande Comfy, också från Everyday Minerals. Som highlighter använde jag en eyedust från Make Up Store, Morning Breeze. Runt ögat målade jag med en brun kajalpenna som jag även använde innanför fransarna. Ovanpå den lade jag sedan lite av Cinnamon crystal-skuggan. Mascara. Mörk ögonbrynsskugga. Klar.

Kommentarer

Postat av: Heidi
Publicerad 2007-09-02 11:21:49

Som f.d. Lumene-konsulent måste jag nämna, att det är meningen, att man ska pudra lite ovanpå primern, för att fästa den ordentligt. Sedan håller den bra hela dagen, t.om. om man har mycket "oljiga" ögonlock. Som du dock inte verkar har - vilken tur! :)

Postat av: Linn
Publicerad 2007-11-13 14:16:39

Åh, brons är så snyggt. Och du, på något sätt trodde jag att du hade en ganska grå ögonfärg! Dina ögon är det ju så fin färg på!

Vad kul med en primerjämförelse förresten. Jag älskar att du inte tror att dyrt är bättre, som många andra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-13 19:12:20

Linn, du har inte läst ordentligt. Jag har lila kontaktlinser i detta inlägget. ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela