Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grått och gult i nygammal kombination

Publicerad 2007-08-27 18:47:25 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,

1982 eller 1983 var grått och gult den hetaste kombinationen på skolgården. Jag minns min jacka med gula infällningar på ärmarna mot ljust blyertsgrå botten. Idag är kombinationen tillbaka igen. I senaste numret av Elle såg jag ett uppslag där just kombinationen grått och gult visades. En lite starkare gul än den jag minns från det tidiga 80-talet, idag är det mindre banangult och mer lejongult, men fortfarande är det en lika snygg kombination. Den varma gula färgen riktigt lyser mot den sobra grå färgen. Att dagens make up inspirerades av de bilderna jag såg i Elle är väl ingen överraskning. Mina ögon fick idag förstärkning från grå och gul ögonskugga!

Jag valdeatt lägga skuggan Honey Pie från Make Up store över hela ögonlocket och upp mot ögonbrynet på den inre delen av ögonområdet över globlinjen. Därefter tog jag en gråskimrande ögonskugga från Tigi, Grey, och målade ett eyelinerstreck runt hela ögat. Samma skugga suddade jag också ut i en V-form i yttre ögonvrån. Sen tog jag en eyedust från Make Up Store, Curry, och suddade in i det grå och upp mot ögonbrynet. Svart kajal på insidan av ögonfransarna och mascara, Telescopic, från L'Oreal.



Läpparna fick en mörkt blåröd färg, Aubergine från Max Factor. Det var ingen höjdare. Läpparna såg flammiga ut efter bara någon timme. Inget jag rekomenderar alltså.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-07 09:54:47

Wow, gult och grått måste jag också testa snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-07 14:54:52

RQ! Ja, det är rätt fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela