Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blåaste blicken och skimrande eyedust

Publicerad 2007-08-30 19:53:53 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Jag brukar ofta ha violetta linser för att ge mina blågrå ögon lite mer stuns i färgen. Med lite guldskimrande toner i makeupen behövs inte det. På bilden är det min naturliga ögonfärg i naturligt ljus, alltså ingen blixt, inga tricks. Tre eyedust har samverkat för att ge ögonen den här inramningen, alla från Make Up Store. Jag började med Golden Mane på det rörliga ögonlocket, sedan lilaskimrande Empire i yttreögonvrån. Silvergröns Next agerar highlighter under brynet. Alla eyedust har idag applicerats med fingertoppen ovanpå den primer som jag fick en tester av igår. Det här är en riktigt snabb-makeup som dessutom ser ganska bra ut, i alla fall i mina ögon. Jag gillar de mjuka, skimrande färgerna och det är lätt att fixa på fem minuter innan man ska till jobbet.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-08-31 21:35:41

Coolt! Jobbar du på MUS?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-14 21:22:52

Trevlig jag var här då... Haha...



Ännu en urläcker sminkning med färg ända upp! Helt wow i ögonfärgen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 22:01:42

RQ! Jag då, som inte ens bevärdigat din fråga med ett svar! Jag kan svara nu! Nej, det gör jag inte. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela