Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sot och silver

Publicerad 2007-04-24 18:18:22 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

Gårdagens regntunga skyar inspirerade mig till dagens makeup. Ingredienserna var cyberoptic-skuggan Taupe från Tigi, svart, matt ögonskugga från HM och silverfärgad ögonskugga från HM. Taupe runt hela ögat och under ögat, matt svart insotat i yttre halvan av ögonlocket, silver upp till ögonbrynet. Svart mascara och ögonbrynsskugga, också från HM.


Läppenna innaför konturen på underläppen och lite utanför på överläppen trollar med formen på min mun. Läppglans Pink från Tigi. Jag lägger inte ut läppglanset på den "falska" konturen. På håll blir illusionen väldigt trovärdig. Uppförstorat ser man vad jag gjort. Klicka på bilden så förstår ni vad jag menar.

Dagens accessoarer håller sig till silvertemat. Örhängen och halsband har jag fått i present. ajg älskar dem och har dem ofta! Korset köpte jag för många år sedan i Moskva.

Kommentarer

Postat av: Anna
Publicerad 2007-04-24 22:41:46

helt jäkla otroligt snygg ögonmake!!!

och tack för en helt otroligt peppande kommentar!
den betyder mycket för mig.

hoppas du har en fin kväll!
kramar!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-02 16:00:02

Oj, den här är snygg! Du har verkligen fått de gråsilvriga skuggorna otroooligt jämna och blendade. Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:41:13

RQ! Tack! Jag gillar att jobba med Tigis skuggor. De är väldigt följsamma!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela